Sunday, December 9, 2012

The Preggo Brain is the Worse Right Now

Ugh, I am tired today.  Went to bed at a reasonable time, though I just laid there.  Put on Monsters, Inc, was having some Braxton Hicks combined with growing pains.  For a couple minutes I actually thought it was actual contractions, because the pain was lower, stabby, coupled with lower back pain, and actually came at intervals, though they weren't patterned....er, whatever, they were random.  So lower stabby pain, combined with hip pain that couldn't be soothed by pillows between the legs, lower back pain that eventually went away.  Me putting on another movie, Toy Story, knee acting up.  Ugh, I don't think I fell asleep until 2 or 3 am. 

Not to mention I was just laying there trying to get comfortable, Lycan was punching and doing his thing, which made the growing pains worse--he actually gave me a low blow yesterday afternoon!  Right in the baby maker, man.  While I was thinking about possibly actually have real contractions, my mind was speeding to pleading that it wasn't.  To me silently pleading with Lycan to please wait until I'm at least in my 37th week, 39th preferable, but at least 37. 

After I was sure it was just growing pains, still couldn't turn my brain off.  Not even with Toy Story distracting me! 

Then this morning, my growling stomach woke me up super early.  So now I'm all tired and shit.  I'd nap but the thought of just laying there all uncomfortable is not an appealing idea. 

Ha. Ha. Ha.  I totally got distracted by wanting to make salt dough and forgot I was working on this post.  Oh, preggo brain is wonderful!

But timeline wise, I'm going with the hubs on what's left and according to that counter, it's roughly 5 weeks and 4 days.  Better than 8 weeks.  Hopefully Lycan agrees and isn't a late baby like his dad.  My husband, true to the Wren nature of being late, was like a week or two late.  Whereas I true to my nature of being early or on time, was actually one day early. 

Things I will NOT miss once he's born:

  • Peeing when laughing, sneezing, coughing, blinking, or thinking.
  • Sore boobs
  • Growing pains
  • Sensitive vaginal canal (I miss sex!)
  • Sensitive lower regions, period
  • These freakin rashes due to being super moist!
  • Restless nights due to hip pain
  • Gestational Diabetes
  • Braxton Hicks
  • Preggo brain (cuz I had a list that I can't remember now....)
  • Tummy discomforts
  • Crowded Lungs
  • Super sensitivity to bad odors
  • Super sensitive gag reflex
  • Not being able to eat sushi (that's a given, the one thing I've been complaining about the most lately, lol)
  • and some other shit....

Some things I don't mind, like the vag boogers, the apathetic moods, the....I dunno, I can't think right now.  I don't mind not having my period....it's been a nice break from poons and midol.  Poons being what I call tampons.  Though it also won't be so bad going back to them either, especially since we want more kids.  Preferably when Lycan's at least 3 or 4.  I just don't want there to be a huge gap between him and his other siblings.  Me and my brother are 6.5 years apart and we aren't close at all.  Though we're working on it as adults.  Whereas my step brother and I are 3 or 4 years apart and we were close growing up; not so much now due to his life choices, but you know.  Just kind of sucks when you learn that your brother is closer with his wife's siblings than he is with you. 

My husband has 3 siblings, two of which he's close with in age and in relationship, but not his younger brother, who's...is it a nine year gap?  That doesn't seem right, but it's close. 

Sometimes I find myself a bit jealous of my husband or even of my BFF, who have such close relationships with their siblings.  Or at least closer than what I have with mine.  We're both to blame, but like I said, it's a work in progress, especially since he wants the cousins to be close, like we were with our cousins.  Now that we're in the same state, things are easier.

...anyway back to the baby stuffs...

I think I'm going to miss feeling Lycan move inside me.  And hubs made a good point, that when he is out and moving, I'm gonna be saying, be wishing he was back in the womb, cuz then it was easier to keep up with him. 

Aw, sweet, time to test the BS so I can eat!

~)O(~

1 comment:

  1. You know I can relate to some of that list. ;)

    Yeah, my husband hears a lot of this from me when it comes to those lovely low-blows: "She just c**t-punched me! AGAIN!"

    ReplyDelete